vrijdag 4 februari 2011

Interessant, die webstatistieken

Webstatistieken zijn fun. Je kunt zien hoeveel bezoekers je blog of website in een bepaalde periode had. Je kunt zien van waar ter wereld ze komen en via welke website, hoe vaak ze terugkeren, welke pagina's ze bezochten,...

En als ze via Google op je blog of website terechtkomen, kun je ook zien welke zoektermen ze daar hebben ingegeven.

Uit de statistieken van deze week:

'Sex in het gekkenhuis' jawel! 

Even testen
Ik nam uiteraard zelf even de proef op de som:



Blijkbaar volstaat de zoekterm 'gekkenhuis' al om op de vijfde plaats in Googles zoekresultaten te verschijnen, wanneer je zoekt naar 'sex in het gekkenhuis'. Ik vraag me niettemin af of de persoon die doorklikte naar deze weblog, gevonden heeft waarnaar hij op zoek was. 

Ik durf het te betwijfelen.

Nog leuker
Nog leuker werd het nadat ik dit bericht online plaatste. Ik weet wel een en ander van SEO, maar dat was in dit geval overbodige kennis. Want wat bleek nu bij dezelfde zoekopdracht? Inderdaad: numero uno!

Ik verkneukel me nu al in de teleurstelling van de paar vreemde individuen die 'sex in het gekkenhuis' zoeken en dit bericht te lezen krijgen. Ha! Webstatistiek en SEO zijn fun!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten