woensdag 6 oktober 2010

Flyers

Vandaag bij de post: een pakket van mijn uitgever. Da's altijd spannend, want hij weet me altijd te verrassen met iets leuks. Leuk, want het heeft altijd met boeken te maken. Spannend, want ik kan zelden voorspellen wat het wordt.

De verrassing was vandaag groter dan voorheen, want de grote doos zat vol... flyers. Ik schat dat het er duizend zijn. Duizend flyers, waarop mijn boek wordt voorgesteld en waarmee het in een moeite besteld kan worden.

Ik was wat van mijn à propos. Toen ik in de zetel, met de geopende doos op mijn schoot naar de cover van mijn boek zat te kijken. Flyers zinvol uitdelen, hoe doe je dat? 

Loop ik met de doos naar de top van het Belfort en laat ik de wind zijn werk doen? Organiseer ik een kroegentocht en laat ik in elk café een stapeltje achter? Zitten mensen die boeken kopen überhaupt op café? Moet ik mijn toekomstige lezer niet eerder in een bibliotheek zoeken? Heb ik een toekomstige lezer? En zal ik hem herkennen als ik hem tegenkom? 

Hm, boeiende gedachte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten